Connect with us

Multi dintre noi avem ceea ce se numeste nomofobie ( no mobile phone phobia). Dar mai exact si mai pe romaneste spus, este dependenta de telefonul mobil si din pacate, aceasta se manifesta chiar si la varste mai fragede. Ne trezim cu telefonul mobil, il controlam toata ziua si adormim cu el.

Suntem constienti ca ne simplifica viata si ne ajuta in sarcinile de zi cu zi si nu putem renunta complet la el. Dar in schimb, putem incerca sa nu mai fim atat de dependenti de el. In cele ce urmeaza, puteti citi cateva metode prin care poti reduce dependenta de telefonul mobil.

dependenta de telefonul mobil

Stabileste limite de timp pentru utilizarea telefonului. O idee buna este sa incepi prin a stabili anumite ore in care vei folosi telefonul mobil, iar in restul timpului il vei lasa deoparte. Sa spunem ca poti face asta macar in timpul liber sau atunci cand ajungi acasa, seara. De exemplu, poti decide sa nu-l mai folosesti dupa ora 20:00, poate chiar mai devreme. Poti face asta?

Dezactiveaza notificarile: Ai multe aplicatii instalate, o groaza de jocuri, retele de socializare, este abonat la diverse site-uri, Youtube-ul iti arata mereu clipuri noi sau primesti mereu alerte de la Facebook? Pentru inceput, poti dezactiva notificarile pentru aplicatii care nu sunt importante. Si chiar este o idee buna sa faci asta!

timp la telefon

Gaseste alternative mai bune, chiar sunt multe: In loc sa folosesti telefonul mobil aproape fara oprire pentru a verifica retelele sociale sau pentru a te juca diverse jocuri care oricum nu te invata aproape nimic bun, incearca sa gasesti alte activitati care sa te distreze si sa te relaxeze. Citeste o carte, joaca-te cu pisica, sa fa o plimbare. Dar nu cumva sa dai drumul la televizor, nu ai facut absolut nimic ­čśë

Incearca sa petreci timp fara telefonul mobil: Poti lasa telefonul acasa macar atunci cand te duci la cumparaturi, sa duci gunoiul, sa-ti iei copilul de la scoala sau cand te intalnesti cu prietenii? Poti apela la un mobil simplu, cu butoane, macar asa poti suna sau poti fi sunat. Acest lucru te va ajuta sa te concentrezi mai mult asupra interactiunii cu cei din jurul tau si sa reduci nevoia de a te tot uita la smartphone.

nu mai sta la telefon

Fa o pauza de la retelele sociale: Retelele sociale precum TikTok, Facebook sau Instagram, pot si chiar dau cu usurinta dependenta.  Incearca sa faci o pauza pentru o perioada de timp si sa te concentrezi pe alte activitati care te ajuta sa te simti bine si sa te inveseleasca.

Cauta ajutor profesionist: Daca simti ca dependenta ta de telefonul mobil este o problema mai mare si orice ai face nu reusesti sa te abtii in a petrece multe ore pe zi in fata micului ecran, poti cere ajutor de la un specialist in psihologie sau terapie. Ei te pot ajuta cu adevarat sa intelegi cauzele problemei si sa gasesti solutii.

Este important sa iti amintesti ca procesul de reducere a dependentei de telefonul mobil poate fi gradual, adica ai nevoie de ceva timp pentru ca lucrurile sa intre intr-o oarecare normalitate. Implementarea unor obiceiuri sanatoase si evitarea excesului in utilizarea terminalului sunt aspecte ce te pot ajuta sa te simti mai linistit si mai relaxat. Stiu, au fost sfaturi venite din partea unui site ce se ocupa de acest domeniu, dar nu ar fi rau sa le urmati!

Mul╚Ťumesc pentru vizit─â! Scriu cu pl─âcere pe acest site ╚Öi o fac de peste 10 ani. Telefonul meu de zi cu zi este acum un Samsung Galaxy S22 Ultra, ╚Öi sunt pasionat de acest domeniu. Misiunea mea este sa ajut cititorii sa inteleaga mai bine lumea in continua schimbare a tehnologiei mobile si sa le ofer sfaturi utile pentru a face cea mai buna alegere cand vine vorba de gadgeturi si aplicatii Sper sa nu te dezamagesc cu niciun articol! Lectura placuta!