Stiri despre telefoane
Cutia neagra devine obligatorie la bordul masinilor
Cutia neagra devine obligatorie la bordul masinilor dar nu va speriati prea tare, nu se aplica masinilor deja fabricate si vandute si nici macar celor mai vechi, aflate de mult timp in circulate. Insa, Uniunea Europeana va obliga toţi producatorii de autoturisme sa monteze astfel de cutii negre, precum in cazul avioanelor.
Aceste dispozitive vor inregistra anumite date (nu si audio) precum viteza, acceleratia, franarea, turatia motorului, activarea luminilor sau a semnalizarilor, pozitia volanului, starea centurilor, inclinarea autoturismului, forta impactului, etc. Desi pare pana la urma ceva ciudat la prima vedere, este o masura utila.
Dispozitivul electronic de mici dimensiuni va fi amplasat sub scaunul soferului si in caz de accident, numai autoritatile sau anchetatorii vor avea acces la date. Instalarea unui înregistrator de date in stilul celor implementate in aeronave ar putea ajuta la rezolvarea unora dintre intrebarile ce se nasc in urma unui accident, oferind producatorilor și asiguratorilor raspunsuri clare atunci cand o masina este implicata intr-un eveniment rutier.
Incepand cu data de 6 iulie 2022, noile modele de vehicule omologate în Uniunea Europeana trebuie sa fie echipate cu o “cutie neagra”, denumirea oficiala in cazul autoturismelor fiind de Event Data Recorder (EDR).
Cutia neagra la bordul masinilor din 6 liulie
Aceste date stocate la fiecare calatorie în bucle de cateva secunde, precum o camera de bord. In cazul unui accident datele vor fi pastrate inncepand cu 30 de secunde inainte de eveniment si pana la 30 de secunde dupa impact, prin declanșarea airbag-urilor. Se vor pastra numai anumite date esențiale, nu imagini si nici sunet.
Aceasta implementare ar trebui sa ajute poliția in cazul unei anchete în urma unui accident si cardul de memorie va putea fi recuperat de autoritațile locale pentru investigarea datelor. Dispozitivul nu va furniza date despre eventuala alcoolemiei a soferului, daca acesta urmarea clipuri video pe dispozitivul multimedia sau daca trimitea mesaje de tip SMS. Va fi imposibil de stabilit cine conducea.
Scopul este acela de a reduce accidentele prin descurajarea șoferilor de a apela la metode de sofat riscante si confrom Uniunii Europene, instalarea acestor dispozitive ar putea face posibila reducerea cu 20% a numarului de decese. Un procent asemanator este atins deja in Statele Unite, acolo dispozitivele de acest gen sunt folosite de mai bine de cinci ani.
Via – lemonde.fr, reuters.com