Stiri despre telefoane
De ce nu mai cumpar telefoane fara suport in Romania
Si prin titlu ma refer la modelele care pot fi cumparate de la noi din tara, dar unele pentru care nu exista suport oficial. Si nu sunt deloc putine. Printre acestea, se numara si OnePlus. Super multumit de telefonul lor, de rapiditatea cu care a ajuns in service-ul din Polonia si inapoi in Romania.
Chiar daca problema nu a fost rezolvata pe garantie, am fost multumit si de comunicarea pe care am avut-o cu ei, adica OnePlus. Departamentul de service este unul separat, in Polonia. Cu ei (CTDI service) am comunicat pe mail, dar nu la fel de bine.
Si problemele apar la nivel de comunicare, nu ma leg neaparat de timpul in care au raspuns la mail. Chiar daca engleza este o limba de circulatie internationala si ma pricep bine atat la scris cat si la vorbit, tot apar impedimente.
Daca veti cauta pe internet, veti observa ca exista o pagina OnePlus inclusiv in limba romana, chiar si una cu termeni si conditii. Insa, aceasta nu este tradusa bine si lasa loc de interpretare. Apoi, este mai greu sa explici anumite defecte sau anumiti termeni tehnici.
Fie suportul nu vrea sa inteleaga, fie se face ca nu intelege. Apoi, am impresia ca OnePlus nu comunica foarte bine cu serivce-ul din Polonia. Unii imi spuneau ca telefonul nu mai este in garantie, ceilalti imi spuneau ca defectul nu este acoperit de garantie.
[the_ad id=”76867″]
Apoi, eu trebuia sa le spun celor de la OnePlus ce raspuns am primit de la service si celor de la service ce am vorbit cu OnePlus. Informatia se pierde, anumite aspecte sunt denaturate si intr-un final, nimeni nu mai intelege nimic.
Apoi, pe chat-ul OnePlus, imi raspundea de fiecare data alta persoana. Trebuie sa reiei toata povestea si pana la urma te plictisesti. Ei sustineau ca este o versiune pentru China si nu imi pot repara telefonul pe garantie. Am primit cred ca 3 raspunsuri diferite, au existat si momente amuzante pentru mine.
Spre exemplu, am discutat pe live chat cu cei de la suport si unul dintre ei mi-a spus ca nu as avea garantie la protectia pentru ecran, el mi-a dat si pagina unde scrie asta. Normal ca problema nu era de la protectia pentru ecran, ecranul in sine avea probleme.
Apoi, pagina respectiva nu este tradusa bine, cel putin asa cred. Unul dintre ei mi-a spus sa citesc paragraful pe care-l vedeti si voi mai jos si in care apare scris “siguranta arsa”. Eu spuneam despre “burn in”, el credea ca s-a intamplat ceva cu priza si asa s-a stricat telefonul…Desigur, acest “burn in” nu are nicio legatura cu siguranta arsa.
Cred ca traducerea respectiva au facut-o cu Google Translate si nu stiu cat de exacta este. Probabil ca termenul folosit de mine (burn in) nu era cel oficial sau cel care sa expuna cel mai bine problema, un termen pe care ei nu-l intelegeau sau nu doreau sa-l inteleaga (desi aveau poza trimisa de mine).
[the_ad id=”76867″]
In fine, greu de tot cu acesti termeni si fix aici este problema. Daca ar fi existat un suport real in limba romana, toti acesti termeni nu ar mai fi fost interpretati gresit si probabil ca aventura telefonului prin tari straine ar fi putut avea alt final.
Si culmea, de dimineata am primit un alt mail de la ei. Au observat ca telefonul mi-a fost trimis inapoi si imi spuneau sa-l trimit iar catre ei pentru reparatie, dar una pe care sa o suport.
Lucru pe care l-am refuzat de la inceput si la care ei nu au avut nimic de comentat, altfel nu mi-ar fi returnat telefonul. O intreaga aventura, una din care nimeni nu cred ca a inteles nimic. Urmatorul telefon pe care-l voi cumpara va fi unul care are suport oficial in Romania, nu conteaza ce marca este.

Marius Cucu
martie 12, 2021 at 12:33
Pai au intrat oficial in Romania, probabil se vor rezolva si lucrurile astea, in viitor.
Cosmin
martie 12, 2021 at 13:02
Sa se rezolve…nu prea par intrati 100%.
Anonim
martie 12, 2021 at 13:34
Sunt in Romania prin tccm.com, nu direct sau printr-o firma romaneasca ce aduc direct de la One
Anonim
martie 12, 2021 at 14:05
Din acest motiv si nu numai cei de la iphone si respectiv samsung au cele mai mari vanzari.
Cosmin
martie 12, 2021 at 14:36
Adevarat si asta…
Nicolae
martie 12, 2021 at 20:22
La Huawei mi-au schimbat fara nicio problema bateria,ecranul și capacul spate, in garanție, la un Mare 10 pro. Și din acest motiv am mers pe Huawei și am mai cumpărat un P40 pro.
Alin
martie 12, 2021 at 22:54
Indiferent de produs trebuia sa ti se asigure garantia de magazinul de unde l-ai achizitionat. Nu as fi acceptat din start sa imi fie trimis prin Polonia dupa cai verzi pe pereți si probabil ca in secunda 2 sesizam ANPC prin formularul online.
Din acest motiv prefer sa aleg emag pt produsele mai serioase unde desi platesc ceva in plus nu am avut vreodată vreun stres cu garantia. De multe ori activez si extragarantia cu al lor service express si chiar face diferența acest serviciu prin care am primit si produse total inlocuite. Dar poate cobteaza si faptul ca sunt client vechi si cred ca este si un rating acordat clientilor pe acolo!
Cosmin
martie 13, 2021 at 06:24
A fost alegerea mea sa-l trimit in Polonia!
Alin
martie 13, 2021 at 09:19
Nu cred ca o sa il rezolvi nici in țară.
Alin
martie 13, 2021 at 09:19
“Eu spuneam despre “burn in””
Mai corect este ” burn-in effect” si chiar pus intre ghilimele, eventual sa le dai si link cu aceasta problema. Dar in alta ordine de idei majoritatea producatorilor se cam eschiveaza la aceste probleme:”Burn-in effect, contours, shadows, or ghost image on the OLED screen”
Totusi samsung,huawei etc asigura garantia in aceste cazuri