Acasă Stiri Android Si Noutati Masini interzise in Bucuresti, non-euro, Euro 1 si Euro 2 din 2020

Masini interzise in Bucuresti, non-euro, Euro 1 si Euro 2 din 2020

1
nofollow

Masini interzise in Bucuresti, non-euro, Euro 1 si Euro 2 – anuntul primarului general a venit chiar astazi, 14.08.2019. Multi vor considera ca este o decizie buna si asteptata de ceva timp, iar o alta categorie, va critica dur aceasta decizie.

Depinde din ce punct de vedere privim. Daca ne uitam spre bolile cauzate de poluare, putem spune ca este o veste excelenta si mai ales in conditiile in care orasul Bucuresti, este unul dintre cele mai plouate din Europa.

Pe de alta parte, nivelul de trai nu este unul foarte bun si nu toti ne permitem sa ne cumparam masini Euro 5 sau Euro 6. Oricum, masura nu este una chiar foarte drastica, accesul nu va fi interzis in totalitate pentru masinile cu norma non-euro, Euro 1 si Euro 2.

masini interzise in bucuresti, non-euro, euro 1 si euro 2

Gabriela Firea a a anunţat ca propune un proiect de hotarare insiprat de modelul altor capitale europene. Este vorba despre o electronica pentru circulatia rutiera in Bucureşti pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state, dar şi pentru autoturismele inmatriculate in Bucureşti si Ilfov, cele care tranziteaza zona centrala.

Deci, pentru moment, este vorba numai despre un proiect, nu o hotarare definitiva. Cel mai probabil, acesta va trebui discutat si votat. Daca va fi adoptat, el va intra in vigoare incepand cu ianuarie 2020.

masini interzise in bucuresti, non-euro, euro 1 si euro 2

Masini interzise in Bucuresti, non-euro, Euro 1 si Euro 2

Iata ce a declarat Gabriela Firea, la inceputul conferintei:

“Capitala Romaniei se afla intr-o situatie dificila din punct de vedere al poluarii, cu valori de nouă ori mai mari decât limitele admise. Din cauza ca in ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio masura viabila pentru limitarea poluarii, Bucurestiul a ajuns pe un nedorit loc 6 in topul celor mai poluate orase din Europa, iar Romania se afla, incepand cu anul 2011, in procedura de infrigement.”

Autoturismele care nu sunt inmatriculate in București sau județul Ilfov, la momentul patrunderii în Capitala, vor trebui sa faca dovada ca și-au achiziționat o vinieta. Oxigen B care va costa pentru o zi 10 lei iar pentru un an, 1.900 lei.

Masinile care nu sunt inmatriculate în București sau Ilfov și care au un grad mare de poluare, non-euro, euro 1 și euro 2, nu vor avea acces în centrul orasului, zona cea mai poluata.

Cele cu numere de București sau Ilfov, vor avea interzis in zona centrala daca sunt poluante, începand cu 1 ianuarie 2020. Este vorba despre cele non-euro, euro 1 și euro 2. Autoturismele euro 3, vor trebui sa plateasca o vinieta, vinieta Oxigen C, chiar daca sunt înmatriculate în București sau Ilfov.

“Daca vrem ca viitorul orasului si al locuitorilor sai sa nu fie afectat permanent de aceasta amenintare la sanatatea tuturor, trebuie sa actionam! Bucureștiul are nevoie acum de o masura care poate parea drastica, insa viitorul apropiat va arata ca este singura decizie pe care o putem lua. Pentru ca traficul rutier intens este printre principalele motive care determina valori record de poluare – in ultimii zece ani numarul maşinilor care circula prin Bucuresti s-a dublat -, propun un proiect de hotarare dupa modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronica pentru circulatia rutiera din Bucuresti pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state, dar si pentru autoturismele poluante din Bucuresti sau Ilfov, care tranziteaza zona centrala a Capitalei.”

Masini interzise in Bucuresti, non-euro, Euro 1 si Euro 2 – Proiectul se va afla in dezbatere publica pentru 45 de zile, primarul general al Capitalei a declarat ca asteapta si parerile sau sugestiile locuitorilor.

sursa

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here