Stiri despre telefoane
Ce inseamna deschiderea coletului la livrare, pot testa?
Ce inseamna deschiderea coletului la livrare, pot testa produsul? Recent, am vazut pe un grup de Facebook o discutie destul de aprinsa in legatura cu acest serviciu, unul oferit de aproape toate magazinele online si de aproape toti curierii din Romania. Se pare ca termenul de “deschidere a coletului” nu este inteles corect.
Sa spunem ca trimiti un telefon mobil printr-un curier oarecare, produs SH. Poate l-ai luat de pe Olx sau din oricare alta platforma asemanatoare. Vanzatorul iti spune ca va bifa si acest serviciu. Automat, tu crezi ca vei putea deschide coletul si vei putea sa inspectezi mai amanuntit telefonul.
Poate vrei sa vezi daca functionarea sa este corecta, daca merg toate functiile, etc. Dar din pacate, nu este deloc asa si aici era polemica aparuta pe grupul respectiv de Facebook. Clientul se pare ca a fost pacalit si chiar daca a beneficiat de acest serviciu si in interiorul coletului telefonul era intact, functionarea sa nu era deloc ok.
Deschiderea coletului la livrare
Acum va dati seama ca si asa curierii sunt extrem de grabiti si pusi mereu pe fuga. Cum ar fi sa permita tuturor sa testeze produsul chiar in fata blocului? Probabil ca numarul de colete livrate ar scadea drastic in ziua respectiva. Dar ce inseamna pana la urma deschiderea coletului la livrare?
Inseamna exact asta. Poti deschide pachetul si nimic mai mult. Poti face o inspectie vizuala, mai amanuntita sau nu. Daca vanzatorul iti trimite pietre? Iti dai seama daca produsul respectiv a ajuns intreg, daca descrierea lui corespunde cu realitatea, daca este spart, zgariat, etc. Se aplica mai mult in cazul cumparaturilor SH si este chiar recomandat sa se bifeze deschiderea la livrare.
“Sunt anumite firme care ofera deschiderea coletului la livrare contra unei sume de bani sau ca metoda de promovare. Este usor ilegal, pentru ca e un drept pe care il avem”, a spus Laura Pascu, de la Centrul European al Consumatorilor.
Deschiderea coletului la livrare
Dar acest serviciu este oferit si atunci cand ai cumparat un produs nou si este bine sa-l bifezi. Probabil coletele sunt manipulate mai in graba, mai cad prin masina sau din masina, etc. Daca a ajuns spart la tine (chiar daca ambalajul arata ok), il poti refuza si o faci in fata curierului. Tot in fata lui (nu ulterior) va trebui sa completezi un proces verbal de constatare.
Dar cine achita transportul? Depinde cum te intelegi cu vanzatorul, asta daca este un particular. In cazul eMag, ei ne spun asa: In cazul refuzului coletului prin intermediul serviciului “Deschiderea coletului la livrare”, taxele de transport nu trebuie achitate de catre cumparator.
Dar daca ai o comanda ce contine mai multe produse si numai unul dintre ele are probleme? Iata cum procedeaza cei de la eMag: “In cazul comenzilor ce contin mai multe produse, daca in urma deschiderii coletului se constata ca unul dintre produse nu se afla in stare perfecta si vrei sa refuzi livrarea, procedura implica returul intregii comenzi, implicit a tuturor produselor livrate.”
