Stiri despre telefoane
De ce telefoanele mobile costa mult mai putin in China
De ce telefoanele mobile costa mult mai putin in China in comparatie cu Europa, este una spect deja stiut si probabil ati remarcat asta daca sunteti la curent cu acest domeniu.
De multe ori, atunci cand un smartphone este nou lansat, el se vinde pentru prima data in China sau in alte piete din Asia. Publicatiile online comunica pretul de lansare, unul chiar extrem de atractiv.
Apoi, dupa o perioada scurta de timp, acel smartphone apare la vanzare si in Europa, chiar Romania. Problema ar fi legata de pret, unul chiar dublu, poate si triplu in anumite cazuri! Dar de ce se intampla asta?
Desi la prima vedere poate parea simplu (ca e mai ieftin acolo unde este produs), realitatea este mult mai complexa.
Europa nu este China, are reglementari stricte in ceea ce priveste calitatea, securitatea si conformitatea produselor. Acest lucru poate adauga costuri suplimentare pentru producatori, care sunt apoi transferate catre noi, clientii.
Apoi, Europa este adesea vazuta ca o piata de lux, unde clientii sunt cu dare de mana, adica sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse. Fabricantii pot profita de aceasta perceptie, stabilind preturi mai mari pentru aceasta piata.
In aceasta zona, taxele si impozitele pentru import sunt destul de ridicate si ma gandesc la TVA, taxe vamale si alte tarife care sunt adaugate la pretul initial al telefonului. La ei, aceste costuri suplimentare pot fi mult mai mici sau chiar inexistente pentru produsele interne. Sa va mai aduc aminte de costurile pentru transport?
Piata chineza de telefoane mobile este extrem de competitiva, cu muuulte branduri locale care concureaza pentru suprematie, este un alt factor care poate duce la scaderea preturilor pentru a atrage mai multi consumatori.
La noi, legile privind protectia consumatorilor sunt foarte stricte, obligand producatorii sa ofere garantii extinse si servicii post-vanzare de calitate. Toate astea inseamna costuri suplimentare si cine credeti ca le suporta? Exact, consumatorii finali.
De la taxe si reglementari, la strategii de marketing si conditii economice locale, fiecare factor contribuie la stabilirea pretului final pe care il vedem pe rafturile magazinelor europene, adica inclusiv in Romania. In linii mari, cam acestea ar fi factorii principali pentru care apare aceasta diferenta de pret, una de multe ori semnificativa.
