Asa cum bine spunea cineva intr-un comment pe Facebook, in 2 sau 3 ani, cel mai probabil ca acest Black Friday va disparea. Bine, magazinele vor continua cu promotii agresive si false, insa interesul va fi tot mai scazut.

Si sunt doua mari motive pentru care asta se intampla:

1 – Black Friday tot anul. Multe magazine se folosesc de acest eveniment in multe perioade din an, evenimentul a capatat deja o conotatie aiurea. Nu conteaza anotimpul, nu conteaza ca nu este “friday” (vineri), marile magazine au ajuns sa distruga la noi in tara acest eveniment. Lumea intra, vede ca reducerile sunt aproape inexistente si asociaza Black Friday cu o minciuna.

2 – Preturile produselor. Nu putini sunt cei care au observat scumpiri inainte de Black Friday. Magazinele afiseaza anumite reduceri mari, insa de cele mai multe ori, reducerile sunt aplicate pretului cel mai mare pe care un anumit produs l-a avut.

Da, exista cateva “produse vedeta” care au chiar pretul redus corect si pe bune. Spre exemplu, anul acesta, au fost televizoare la 199 lei reduse de la 550 lei, telefoane mobile cu 99 de lei sau alte modele cu preturi chiar taiate. Din pacate, preturile se epuizeaza dupa primele secunde, probabil ca sunt in stoc cateva bucati. Este jenant avand in vedere ca anumiti comercianti au vanzari de milioane de euro intr-un an. Chiar nu isi permit sa aiba stocuri mai mari la produsele “vedeta”? Nu, pentru ca nu vor. Se folosesc de aceste produse numai pentru a agata clienti.

CITESTE SI:  9000 de lei, pret cu accesorii pentru Asus ROG Phone in Romania

Cand un potential client intra in pagina unui magazin si vede numai “stoc epuizat“, parerea pe care o are despre magazinul respectiv si despre evenimet in general, incepe sa fie una chiar proasta.

Apoi, se apuca sa caute printre oferte, poate mai pune ochii pe ceva ok. Si in majoritatea cazurilor, asa ajung oamenii sa cumpere produse de care nu au nevoie, numai incantati de reducerile aparente. Incantati pe moment de un site plin de buline rosii cu reducere, nimeni nu mai sta sa caute pe comparatoarele de preturi sa vada daca este cu adevarat o reducere.

Sunt multi blogger care pur si simplu nu dau 2 bani pe o informare corecta. Conteaza numai linkuri de afiliere si cat mai multe articole cu 3 cuvinte dar pline de linkuri trecute prin programe de afiliere. Si de multe ori, prezinta unele oferte false ca fiind excelente. Inteleg, unul sau doua articole cu linkuri de afiliere in care sa prezinti corect ofertele si eventual, sa le prezinti pe cele bune. Face cineva un articol de acest gen?

Din pacate, Black Friday moare in Romania, moare incet dar o face… Black Friday 2018 este clar cel mai slab de pana acum. Trebuie numai sa te uiti pe ofertele marilor magazine, sa compari preturile pe tot parcursul anului si sa te convingi. Sper totusi ca magazinele mai mici sa nu treaca la aceasta practica dupa ce vor ajunge mari, sunt multe care au avut reduceri mari si corecte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Checkbox GDPR is required

*

I agree