baterie

Lipsa Date Mobile 3G Telekom pe telefon chinezesc si rezolvarea

Lipsa Date Mobile 3G Telekom pe telefon chinezesc si rezolvarea

Lipsa Date Mobile 3G Telekom pe Telefon Chinezesc. Recent, mi-am achizitionat un telefon chinezesc 3G cu Android 6, toate bune si frumoase, extrem de multumit de noua mea achizitie, mi-am instalat toate aplicatiile necesare acasa pe Wi-Fi, apoi am iesit afara sa testez performantele GPS-ului si viteza pe 3G… DAR SURPRIZA !

Telefonul, cu toate ca APNul (setarile de internet) erau corecte, a refuzat cu desavarsire sa se conecteze la date mobile in modul 3G, datele functionand extrem de lent in modul 2G – EDGE.
Am cautat online fel si fel de remedii, de la MTK Tools, schimbari de benzi si alte setari ale APN-ului, tot n-am reusit sa-i dau de cap, cu toate ca reteaua Telekom Romania 3G functioneaza in banda WCDMA 2000/2100MHz, iar pe telefon erau inscriptionate aceste fecvente, telefonul refuza sa se conecteze.

Dupa ce am testat si cu alte cartele Telekom, am inceput sa ma resemnez ca telefonul ar avea o problema hardware sau de software si ca am sa-l folosesc doar in modul EDGE si Wi-Fi dar, cu minima vointa, extrem de sceptic, m-am gandit sa il testez si cu o cartela Orange.
Am introdus o cartela Orange si cum am activat datele, telefonul s-a conectat instant in modul 3G. Orange transmite semnalul 3G la fel ca si Telekom, in banda WCDMA 2000/2100, problema, prin deductie logica fiind la Telekom. Astfel, cautand si rascautand onlineul romanesc, dau peste un articol in care citesc urmatoarele “TELEKOM ROMANIA a semnat un acord de ROAMING NATIONAL cu ORANGE”

Atunci mi-a picat fisa, SEMNALUL TELEKOM 3G din zona mea semi-urbana, era unul de roaming national, imprumutat de la ORANGE !
Telefonul avea ca setare implicita roamingul de date dezactivat. Dupa ce am activat roamingul de date, conexiunea 3G mobila de date s-a conectat instant si nici nu genereaza costuri supimentare.

Concluzia ? Daca locuiti intr-o zona rurala sau semi-urbana si va luati un telefon chinezesc, luati in calcul aceasta varianta inainte sa aruncati cu telefonul de pereti sau sa-l spargeti cu ciocanul pentru ca Telekom n-are bani de relee 3G si inchiriaza antenele concurentei !
Acum, intrebarea de final, de ce nu informeaza clientii de acest fapt ? Ce ziceti, dupa parerea voastra, acest lucru ar trebuii sesizat la ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii) sau o trecem si pe asta cu vederea ?