Lipsa Date Mobile 3G Telekom pe Telefon Chinezesc. Recent, mi-am achizitionat un telefon chinezesc 3G cu Android 6, toate bune si frumoase, extrem de multumit de noua mea achizitie, mi-am instalat toate aplicatiile necesare acasa pe Wi-Fi, apoi am iesit afara sa testez performantele GPS-ului si viteza pe 3G… DAR SURPRIZA !
Telefonul, cu toate ca APNul (setarile de internet) erau corecte, a refuzat cu desavarsire sa se conecteze la date mobile in modul 3G, datele functionand extrem de lent in modul 2G – EDGE.
Am cautat online fel si fel de remedii, de la MTK Tools, schimbari de benzi si alte setari ale APN-ului, tot n-am reusit sa-i dau de cap, cu toate ca reteaua Telekom Romania 3G functioneaza in banda WCDMA 2000/2100MHz, iar pe telefon erau inscriptionate aceste fecvente, telefonul refuza sa se conecteze.
Dupa ce am testat si cu alte cartele Telekom, am inceput sa ma resemnez ca telefonul ar avea o problema hardware sau de software si ca am sa-l folosesc doar in modul EDGE si Wi-Fi dar, cu minima vointa, extrem de sceptic, m-am gandit sa il testez si cu o cartela Orange.
Am introdus o cartela Orange si cum am activat datele, telefonul s-a conectat instant in modul 3G. Orange transmite semnalul 3G la fel ca si Telekom, in banda WCDMA 2000/2100, problema, prin deductie logica fiind la Telekom. Astfel, cautand si rascautand onlineul romanesc, dau peste un articol in care citesc urmatoarele “TELEKOM ROMANIA a semnat un acord de ROAMING NATIONAL cu ORANGE”
Atunci mi-a picat fisa, SEMNALUL TELEKOM 3G din zona mea semi-urbana, era unul de roaming national, imprumutat de la ORANGE !
Telefonul avea ca setare implicita roamingul de date dezactivat. Dupa ce am activat roamingul de date, conexiunea 3G mobila de date s-a conectat instant si nici nu genereaza costuri supimentare.
Concluzia ? Daca locuiti intr-o zona rurala sau semi-urbana si va luati un telefon chinezesc, luati in calcul aceasta varianta inainte sa aruncati cu telefonul de pereti sau sa-l spargeti cu ciocanul pentru ca Telekom n-are bani de relee 3G si inchiriaza antenele concurentei !
Acum, intrebarea de final, de ce nu informeaza clientii de acest fapt ? Ce ziceti, dupa parerea voastra, acest lucru ar trebuii sesizat la ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii) sau o trecem si pe asta cu vederea ?