De 10 ori mai multe plangeri legate de Black Friday 2018 in comparatie cu anul anterior, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a fost asaltata la finalul anului trecut de catre clientii nemultumiti.
Si amenzile pe care ANPC le-a impartit comerciantilor au fost mult mai mari si fata de o zi normala, valoarea acestora s-a triplat. Toti am observat o multime de comentarii pe paginile de socializare ale marilor magazine in timpul evenimentului de reduceri intitulat Black Friday 2018 si preponderent, magazinele mari au fost cele care au fost acuzate de promotii false, preturi mai mari fata de o zi obisnuita, intarzieri in livrarea coletelor, etc.
Conform digi24.ro:
“Protecția Consumatorului a oferit la solicitarea Digi24.ro mai multe informații privind amenzile aplicate cu ocazia ediției 2018 a Black Friday și a principalelor nereguli sesizate.
Potrivit acestor date, în contul zilei de 16 noiembrie 2018, au fost primite 795 de reclamatii. În 2017 au fost primite 92.400 de petitii, potrivit raportului de activitate al ANPC pe 2017, deci o medie zilnică de 253 plangeri. Numarul plangerilor primite în ziua de Black Friday 2018 a fost de trei ori peste media zilnica din 2017.
Creșterea numarului de plangeri se menține și daca raportarea se face la ediția din 2017 a Black Friday. Atunci au fost înregistrate doar 63 de reclamații (de peste 10 ori mai puține fața de 2018) și au fost date amenzi de 122.000 lei, fața de 215.000 lei în 2018.”
Ce reclamatii au fost cele mai intalnite?
- Informatiile neclare cu privire la perioada de desfasurare
- Unele produse au fost livrate deteriorate sau chiar folosite
- Termen de livrare nerespectat
- Preturi de referinta afisate incorect
- Anularea comenzilor fara informarea clientilor
- Unele produse ce au fost achitate online, nu au fost livrate
- Preturi mai mari de Black Friday 2018 fata de cele anterioare
- Refuzarea coletelor returnate