Stiri despre telefoane
ifixit o taie cu Samsung! Piese de schimb cu prețuri prea mari
Samsung și iFixit au anunțat încetarea parteneriatului lor pentru reparații self-service, după doi ani de colaborare.
Decizia a fost luată pe fondul dificultăților întâmpinate de iFixit în obținerea pieselor la prețuri accesibile și în cantități adecvate pentru atelierele de reparații locale.
Începând din iunie 2024, iFixit nu va mai fi distribuitorul desemnat pentru piese și unelte Samsung.
Declarația iFixit și problemele intâmpinate
Kyle Weins, CEO și co-fondator iFixit, a declarat că principala problemă a fost prețul ridicat al pieselor. Nu au reușit să obțină piese oficiale pentru cele mai noi modele Samsung, cum ar fi Galaxy S23, Z Flip5 și Z Fold5, deși acestea sunt disponibile pe samsungparts.com.
În comunicatul oficial, au exprimat îndoieli cu privire la dorința sud coreenilor de a facilita reparațiile, afirmând că nu au putut obține piese pentru atelierele locale la prețuri și în cantități care să aibă sens din punct de vedere economic.
iFixit a menționat că designul telefoanelor Samsung a rămas complicat, forțând compania să vândă baterii și ecrane în pachete pre-lipite care creșteau costurile.
În plus, prețurile ridicate ale pieselor au determinat mulți consumatori să înlocuiască dispozitivele în loc să le repare.
Abordarea Samsung în privința reparațiilor nu se aliniază cu misiunea lor
Încetarea parteneriatului înseamnă că, începând din luna viitoare, iFixit nu va mai avea o limită de cantitate de șapte piese Samsung per atelier de reparații per trimestru.
Deși informațiile existente pe site nu vor fi eliminate, compania nu va mai colabora direct cu Samsung pentru dezvoltarea de noi manuale dar continua să vândă piese și kituri de reparație pentru telefoane, procurând OEM atunci când sunt disponibile și indicând clar dacă piesele sunt originale sau aftermarket.
Samsung a răspuns că se va orienta către un alt site, SamsungParts.com, operat de Encompass, pentru distribuirea pieselor și uneltelor.