Consiliul Concurentei este un organism autonom, administreaza si pune in aplicare Legea concurentei (nr. 21/1996), care are drept scop protectia, mentinerea si stimularea concurentei si a unui mediu concurential normal, in vederea promovarii intereselor consumatorilor.

Astfel, conform celor de la digi24.ro, în cadrul analizei, Consiliul Concurenţei a sesizat faptul ca pretul la care se aplica reducerea (pretul de referinta, care apare ’taiat’), afisat de comercianţii online, este mai mare decat nivelul prevazut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate.

Black Friday 2018:

Un telespectator Realitatea TV a scris ca a vrut sa cumpere un televizor care iniţial era anunţat la preţul de aproximativ 2.500 de lei.

La cateva ore distanta, produsul a ajuns sa coste aproximativ 4.000 de lei şi peste un minut nu mai era pe stoc.

Iata mai jos mesajul trimis de telespectator:

“Am urmarit cu interes un anumit produs […]. Este vorba de TV Televizor LED Smart […] 4K Ultra HD, pe care il anuntau de BF la pret promotional de 2499 lei fata de 4932 lei cat era aseara pe site. Am lasat aseara o pagina deschisa cu acest produs (logat fiind in contul meu), iar dimineata la ora 7 fix i-am dat adauga in cos. Surpriza, a fost adaugat la pretul de 3929 lei fata de 5455 lei (Vezi print screen atasat) Uitandu-ma pe home page al lor, la 7.01 acest produs deja era in stoc epuizat ceea ce mi se pare imposibil”.

Black Friday – PROBLEME SEMNALATE DE TELESPECTATORI

Probleme de Black Friday. Ce-a patit cineva care a vrut sa cumpere un televizor https://bit.ly/2zV1XWxTu ai avut probleme? Ce parere ai despre Black Friday? Merita sau cumperi sau sunt "țepe"?

Publicată de Realitatea.NET pe Vineri, 16 Noiembrie 2018

Mai mult, Consiliul Concurentei a constatat ca în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, pretul taiat a fost mai mare chiar decat pretul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indica o creştere/menţinere artificiala a preţului de referinta de Black Friday, arata institutia.

“Aceasta practica, de a creşte sau de a menţine artificial pretul de referinta în cadrul promotiilor (exmplu Black Friday), creeaza consumatorilor impresia ca beneficiaza de o reducere mai mare decat este in realitate. De fapt, consumatorii platesc un pret apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încalcare a legislatei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

CITESTE SI:  Intr-un final, Xiaomi va veni oficial si in Europa!

”Astfel, preţurile practicate de comercianţii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii. Ca urmare, Black Friday se individualizeaza mai degraba ca o campanie de volum, decat de reducere a preţurilor”

Din pacate, nu se discuta nimic despre sanctiuni, poate asa anumite magazine se vor mai potoli!

7 COMMENTS

  1. Daca vrei un produs oarecare,urmareste pretul cel putin 30 zile pe cel putin 2 site-uri consacrate….apoi poti face o medie de pret care poti sa-l compari cu cel de BlackFriday…..daca iti da cu plus astepti sa treaca BlackFriday,daca iti da cu minus,il cumperi…

  2. Am auzit la stiri de chestia asta , insa stiam de mult de ea si nu prea ai ce face in aceasta privinta …
    Eu imi aleg produsele inainte cu cel putin o luna sau mai mult si le adaug la favorite , dua care astept sa vedem ce se intampla cu preturile

  3. Reducerile de la sfarsitul lunei noiembrie au fost inventate doar pentru prosti ,daca vreti sa cumparati un pic mai ieftin orientati va in perioada februarie – mai.

  4. Îmi apare 4 May 2018 data când ai scris tutorelui? ?!!!!!??😞
    Nu înțeleg nimic astăzi este 16 11 2018. !!!!

  5. La fel si pe emag,am stat pana la unu noapte sa comand un laptop la oferta ,mia zis ca dimineata la prima ora se deschide BF,dimineata deja era stoc epuizat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Checkbox GDPR is required

*

I agree