ANPC va verifica magazinele online de Black Friday 2017, nu stiu daca este ceva nou, posibil sa se fi intamplat si in anii trecuti.

Este ok in cazul in care chiar se vor desfasura aceste controale si in cazul in care vor fi pe bune. Prea au luat avant aceste promotii de cele mai multe ori mincinoase, Black Friday in Romania este pur si simplu mereu, nu conteaza ca este vara sau iarna. Chiar anul acesta am vazut Black Friday de vara organizat de un magazin online.

Pe de alta parte, trebuie sa stiti ca in aceasta zi magazinele au voie sa vanda sub pretul de achizitie! Nu stim acum exact legea si in care zi au voie sa vanda mai ieftin decat cumpara.

Clar exista si oferte bune, probabil ca tot eMag va afisa cele mai mici preturi pentru anumite produse.

anpc va verifica magazinele online de black friday 2017

Revenind la titlu, ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) va monitoriza promotiile magazinelor online de Black Friday. Magazinele online ce organizeaza Black Friday 2017 vor fi verificate prin sondaj daca au oferte reale si daca respecta legea in ceea ce priveste reducerea produselor.

“Există informaţii şi circulă zvonul în piaţă că parte din preţurile aparent reduse nu fac parte din reduceri. Vom verifica acest lucru. Îi sfătuiesc pe cei care doresc să aştepte Black Friday să înceapă verificarea preţului produselor pe care doresc să le achiziţioneze, înaintea apariţiei preţurilor diminuate petnru a-şi putea face lumină clară dacă fac o alegere bună sau nu”, a declarat şeful CJPC Constanţa.

Conform hotnews.ro:

“ANPC avertizează că orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

CITESTE SI:  iHunt WatchMe primul ceas inteligent al companiei, pret

Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului;
  • Prețul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalitățile de plată și de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • Durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.”

6 COMENTARII

  1. La noi e greu cu Black Friday ,eu mi-am cumparat un televizor in primavara tot de Black Friday de data asta la media galaxy l am luat bine un samsung seria 9000 la 5000 ron, sunt curios ce pret are pe 17 noiembrie ma indoiesc c ar costa mai putin. O sa fie doua trei reduceri pe ici pe colo asa de scos ochii ,daca ai bani in buzunar si urmaresti in cursul anului ai ocazia sa cumperi mai ieftin fata de Black Friday .

  2. Eu iti pot spune ca am avut un galaxy s6 care mi-a ars pielea de la ureche in timp ce vb cu cineva sau mai nou am schimbat intr-un an doua iphone 6 la garantie. Nu va obliga nimeni sa cumparati telefoane din China ,luati-le de la emag,altex sau de unde vreti voi si bucurati va de ele ca sunt bune daca spune ti voi aveti si garantie (daca aveti pile la protectia consumatorilor daca nu uitati de garantie,prietenul meu a pierdut garantia la un telefon din cauza ca nu a avut cutia originala) . Telefoanele chinezesti costa pana in 200 usd la acest pret chiar merita,omul care scrie aceste review-uri se refera la telefoane de cateva milioane ,nu la iphone sau samsung ,ca are si el ceva de castigat bv lui ,dar poate invatam si noi astia mai prostuti cate ceva ,voi care le stiti pe toate luati va telefoane din Romania aici se vinde numai marfa premium special pentru smecheri ca voi

  3. ***”Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.”
    Aici ai atins un subiect foarte bun. Reducerile se aplică la prețurile cu care produsele au intrat pe site motiv pentru care vedem reduceri de 30% si prețul e cu doar 10-20 de lei mai mic decât acum două săptămâni la produse care costă 7-800 de lei. Văzusem, apropo de asta, zilele trecute iphone x listat la vreo 8000 de lei pe unul din marile site-uri de vânzări online.

  4. Prietene… tu esti pe langa subiect.
    Tu trebuie sa intelegi ca fraieresti lumea promovand si castigand din promovarea mizerilor prost copiate in China.
    Telefoanele chinezesti au probleme foarte mari, printre care:
    -multe chinezerii au baterii de 3000 dar nu apuci 9 ore de utilizare normala ca ajunge la 20%
    -senzorii de proximititate sunt atat de prosti incat ti se inchid apeluri ca pui telefonul la ureche si atingi display-ul
    -port-ul de incarcare se uzeaza foarte repede
    -incarcatorul de telefon iti arde sigurantele din senin
    -soft-ul camerelor foto/video este la nivelul anilor 2009
    -bloatware peste bloatware si unele iti mai copiaza si datele personale (doogee).
    Despre cacaturile astea nu ai vorbit niciodata.Eu am fost un bou care am cumparat 4 telefoane chinezesti ( vernee, doogee, umi, leagoo). Le-am cumparat din RO si le-am returnat. Telefoanele astea pur si simplu nu au ce cauta pe piata unei tari care se vrea civilizata. Preturile lor au fost intre 600 si 1800LEI.

  5. George, toate publicatiile de profil din Romania scriu despre telefoanele chinezesti. Este clar ca nu sunt preferate de toata lumea, insa nici nu poti acuza asa aiurea, asta este o nisa importanta androidro.ro. Este continutul editorial. E ca si cum te-ai lua de Antena 3 ca tin cu PSD si de Realitatea ca tin cu PNL.
    E loc pentru toata lumea.
    Si nu numai in Romania se scrie despre aceste telefoane, sunt mii de site-uri de profil din intreaga lume.
    Ok, sunt mult mai proaste fata de un Samsung. Dar ce facem, ne cumparam toti Mercedes sau VW? E plina tara de Dacia Logan. Sunt constienti ca toti si-ar dori Note 8, insa nu exista fonduri.
    Repet, este politica editoriala androidro.ro, nu te obliga absolut nimeni sa intri aici.
    In FIECARE recenzie am spus ca nu exista camera buna pe un telefon chinezesc, in 80% dintre articole spun despre baterii. Fac recenzii sincere. Ceea ce ai patit tu cu mufe, etc. eu nu am avut parte de asemenea probleme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Checkbox GDPR is required

*

I agree