Stiri despre telefoane
Cum repari rapid Verifică Apelare SOS la Logan sau Sandero 3
Cum repari rapid Verifică Apelare SOS la Logan sau Sandero 3, este o eroare pe care probabil au primit-o majoritatea posesorilor, mă refer la modelele Dacia produse începând cu anul 2020 (sau lansate atunci).
Eroarea aceasta deși nimic grav, poate deveni sâcâietoare, nimeni nu vrea să vadă cheița galbenă în bord și nici să aibă erori. Loganul despre care vorbim astăzi este din 2021, unul care a avut încă de la început acest mesaj în bord, el apărând ocazional și dispărând la fel de ocazional.
Desigur, ca orice posesor de mașină nouă, inițial m-am speriat și m-am programat rapid la garanție, în reprezentanță. Toate bune și frumoase, mecanicul de acolo știa despre ce este vorba și a trecut direct la treabă, fără prea multe întrebări.
Minunata eroare Verifică Apelare SOS

Verifică Apelare SOS
Ei bine, acest modul (cel ce se ocupă de sunat la 112 în caz de urgențe) este amplasat sub bord, în partea dreaptă, undeva deasupra torpedoului. Este ca o cutiuță neagră în care intră o mufă cu destul de multe fire.
Problema este că acea cutiuță sau mufa respectivă are tendința de a se desprinde de acolo sau mai corect spus, nu face contact ferm, așa cum ar trebui. Mufa nu iese de tot, dar suficient de mult încât să dea eroarea “Verifică Apelare SOS” în bord.
După ce am fost în reprezentanță, o bună perioadă de timp totul a fost ok, apoi a revenit, cam după câteva luni de zile.
Și am observat că asta se întâmplă în momentul în care treceam cu mașina peste gropi, denivelări, canale, etc. Și cum în România avem destule, este lesne de înțeles că din nou, mufa nu mai stătea bine la locul ei și ocazional, eroarea apărea dar dispărea singură.
Acum, deja am învățat ce să-i fac și cum să “o repar” fără să mă mai duc la service. Rezolvarea este simplă, aș spune pur românească. Pur și simplu, este suficient să lovești torpedoul cu palma, exact așa cum vedeți în clipul video atașat.
Instant, eroarea “Verifică Apelare SOS” dispare. Logic că reapare după o perioadă. Cred că rezolvarea permanentă implică demontarea torpedoului și fixarea mufei respective. Simplu și eficient…
PS: Problema cu zgomotul la tija turbinei s-a rezolvat cam 80% după aplicarea softului nou in reprezentanță, acolo nu merge cu o palmă…sau poate…cine știe!
