
I-am cerut lui ChatGPT sa-mi repare masina. Ce a iesit
De data asta, i-am cerut lui ChatGPT (model GPT-4) ceva mai greu si mai complex. Dupa ce a dat fail prin a ghici numerele de la Loto 6/49, ma rog sa nu o faca si cu masina mea. Am presupus ca am o Dacia Logan si apoi, un BMW, dar nu i-am spus ce model sau an de fabricatie. L-am testat sa vad ce raspunsuri imi da la problemele sugerate.
Si dupa ce le-am confruntat cu accea ce am gasit pe Google, am tras cateva concluzii, unele pe care le veti gasi la finalul acestui articol. Dar pana atunci, haideti sa vedeti ce sarcini i-am dat si cu ce solutii a venit:
I-am spus ca: “Am o Dacia Logan din 2020 si am constatat dimineata ca nu se stinge martorul de la ulei in bord. Ce sa aiba?”
Raspunsul lui ChatGPT – Nu sunt mecanic auto, (mi-a zis-o din start) dar pot să îți ofer câteva sugestii generale despre ce ar putea cauza ca martorul de ulei să rămână aprins. Reține că ar trebui să consulti un mecanic calificat pentru a identifica și rezolva problema în mod corect. Iată câteva posibile motive:
- Nivelul uleiului este prea scăzut: Verifică nivelul uleiului cu ajutorul jojei și asigură-te că este în limita recomandată. Dacă este necesar, completează cu ulei de motor corespunzător specificațiilor.
- Probleme la senzorul de presiune a uleiului: Senzorul de presiune a uleiului poate fi defect sau are conexiuni electrice necorespunzătoare, ceea ce duce la o citire greșită. Verifică conexiunile și, dacă problema persistă, este posibil să fie necesară înlocuirea senzorului.
- Ulei contaminat sau vâscozitate necorespunzătoare: Asigură-te că uleiul de motor folosit corespunde specificațiilor recomandate de producător și că nu este contaminat. Schimbarea uleiului și a filtrului de ulei poate rezolva problema.
- Defecțiuni ale pompei de ulei: O pompă de ulei defectă nu va furniza presiunea necesară pentru a lubrifia motorul corespunzător. În acest caz, este important să adresezi problema cât mai curând posibil, deoarece poate provoca deteriorări grave ale motorului.
Dacă martorul de ulei rămâne aprins chiar și după ce ai verificat și abordat aceste posibile probleme, cel mai bine este să duci mașina la un service auto pentru o diagnosticare.
Concluzia mea – raspunsuri destul de corecte si care iti pot fi de ajutor in prima instanta, mai ales in cazul in care soferul nu are cunostinte auto.
Dar sa mergem mai departe si sa ne imaginam ca avem o eroare pe tester, am descoperit-o la un BMW, m-am hotarat sa-i spun ca am un E91 din 2010, motor N47D20C, 184 cai si codurile de eroare astea: 4586, 4532, 4533, 4B90, 4CD8, 4CAF si 2E3C (le-am gasit pe un forum, cineva se intreba ce inseamna).
Iata ce a raspuns ChatGPT –
“Codurile de eroare pe care le-ai furnizat sunt coduri de diagnosticare a problemelor (DTC) pentru BMW. Deși nu sunt un mecanic auto, îți pot oferi o descriere generală a acestor coduri de eroare. Totuși, te sfătuiesc să consulti un mecanic profesionist pentru a diagnostica și repara în mod corespunzător problema.
- 4586 – Eroare legată de funcționarea pompei de înaltă presiune în sistemul de alimentare cu combustibil.
- 4532 – Eroare la senzorul de temperatură al aerului de admisie.
- 4533 – Eroare la circuitul senzorului de temperatură al aerului de admisie.
- 4B90 – Presiunea înaltă în sistemul de alimentare cu combustibil este prea scăzută.
- 4CD8 – Aceasta pare să fie o eroare legată de comunicarea între unitatea de comandă a motorului și un alt modul de control (posibil modulul de control al transmisiei).
- 4CAF – Eroare legată de funcționarea debitmetrului de aer masic (MAF), care poate afecta performanța motorului.
- 2E3C – Eroare în sistemul de control al convertorului catalitic.
Aceste coduri de eroare pot indica diverse probleme, precum probleme cu sistemul de alimentare cu combustibil, senzorul de temperatură al aerului de admisie, debitmetrul de aer masic și convertorul catalitic.”
Concluzia mea – Desi nu stiu cu siguranta daca acestea solutii rezolva problemele, macar mi-a dat cateva sfaturi generale la prima problema (Dacia Logan 2020) si apoi, mi-a aratat cam ce inseamna codurile de eroare pe care le-as fi primit pe un tester, in cazul unui BMW. Zic ca este ok, dar logic ca nu poate inlocui un mecanic auto. Dar exista un punct de plecare, o indrumare.
sursa foto: captura youtube
