Connect with us

Stiri despre telefoane

Vom avea o perioada de proba la abonamentele de telefonie !

Published

on

ANCOM, Autoritatea Nationala pentru Administraresi Reglementare în Comunicatii a adoptat strategia pentru comunicațiile digitale 2020, document ce conține analiza-diagnostic a situatiei actuale în sectorul comunicatiilor din România, precum si tendintele de viitor.

Una dintre deciziile pe care le consider interesante, se refera la o asa zisa perioada de proba la abonamentele de telefonie mobila care exclud insa furnizarea de echipamente, astfel, utilizatorul poate schimba oricand operatorul de telefonie mobila fara sa fie nevoit sa plateasca taxa de reziliere sau sa astepte expirarea perioadei contractuale, asta in cazul in care nu este multumit de puterea semnalului sau de restul serviciilor.

Din cate imi dau seama, din pacate, acest lucru nu este posibil daca se opteaza si achizitionarea unor echipamente, prin echipamente putem intelege telefoanele mobile, tablete si routere, modemuri sau alte echipamente de acest gen. Cu alte cuvinte, vei putea sa te abonezi la un operator de telefonie mobila pentru o perioada de proba, perioada in care vei testa serviciile respectivului operator.

Advertisement

Daca nu esti multumit, poti in orice moment sa reziliezi contractul fara sa platesti taxa de reziliere si fara sa astepti o anumita perioada de timp asa cum se intampla la momentul actual, insa daca esti atras de un anumit operator prin diversele oferte ce includ telefoane mobile sau tablete la pret bun sau chiar gratuite, nu mai beneficiezi de acest drept.

“Pentru o mai buna protejare a utilizatorilor din Romania, una dintre directiile de actiune din Strategia ANCOM este posibilitatea introducerii unei perioade de proba in contractele de abonament pentru servicii mobile care nu includ si furnizarea de echipamente (telefoane, tablete etc.).

Concret, acest lucru ar insemna ca un utilizator final care contracteaza servicii mobile fara echipamente incluse si care constata, intr-o anumita perioada de timp de la contractarea serviciului (perioada de proba), ca nu poate utiliza respectivele servicii la nivelul calitativ asumat de operator (de exemplu, semnalul nu este satisfacator la domiciliul utilizatorului) sa poata denunta unilateral contractul in  perioada de proba, fara plata penalitatilor de reziliere anticipata. Bineinteles, stabilirea unei perioade de proba nu ar exclude obligatia utilizatorilor finali de a plati serviciile utilizate in perioada respectiva de timp. susra

Advertisement

Din pacate, stim ca la noi in tara majoritatea telefoanelor mobile se achizitioneaza la pachet cu un abonament, trebuie sa mai precizez ca nu am aflat inca o data concreta de cand aceasta reglementare ar putea fi aplicata.

Mulțumesc pentru vizită! Scriu cu plăcere pe acest site și o fac de peste 10 ani. Telefonul meu de zi cu zi este acum un Samsung Galaxy S22 Ultra.

Advertisement
7 Comments

7 Comments

  1. Florin C

    august 5, 2016 at 18:16

    Pai chestia asta nu se putea fave cu un pre pay… Si dupa aia trecut pe abonament? Nu stiu… Doar întreb.

  2. Gheorghe Constantin

    august 5, 2016 at 15:37

    In sfarsit un lucru bun!

  3. Cosmin

    august 5, 2016 at 20:23

    Iti dai seama ca nu e chiar asa, e vorba de abonamente si de alte amanunte pe care le vom afla daca va intra in viguare reglementarea asta.

  4. Liviu

    august 5, 2016 at 21:36

    Cred ca este vorba de abonamente, dar daca va fi data acesta decizie, sunt sigur ca va fi in avantajul clientilor. Optiunea de a testa un serviciu inainte de a il cumpara, va face calitatea sa fie prima pe lista companiilor furnizoare!

  5. Done Iordache

    august 6, 2016 at 06:07

    Numai pentru cei ce achiziționează un simplu abonament (adică doar SIM-ul) fără a achiziționa și un telefon mobil, tabletă, e.t.c…
    Cum a fost și cazul meu în 01.2015 când practic nu am luat decât abonamentul de la RCS-RDS deoarece nu aveam nevoie de telefon, dețineam deja un Galaxy S3.

  6. Aurel Ghinea

    august 6, 2016 at 09:51

    Exista oricum termenul legal de 14 zile in care poti renunta la un produs sau serviciu. Eu am renuntat la un abonament digi pentru am luat un telefon insa tipa de la relatii clienti mi-a facut un al abonament pe un numar nou in loc sa mi-l faca pe cel actual. Nu am platit nici o penalizare.

  7. VALERIU

    august 6, 2016 at 19:02

    Sa o vad si pe asta ca se va intampla !
    La fel ca si RDS pe 2100 Mhz …
    Daca se vor intampla astea 2, piata din Romania se va schimba dramatic si in scurt timp !!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citite des