Connect with us

Stiri despre telefoane

Zbor anulat Blue Air, Wizz Air sau Ryanair? Cum iti primesti banii inapoi

Published

on

Zbor anulat Blue Air, Wizz Air sau Ryanair? Cum iti primesti banii inapoi – Se apropie perioada vacantelor, am scapat in sfarsit de restrictii si ne gandim la vacanta pe care o asteptam de un an de zile. Deja ne-am cumparat biletele de avion, rezervarea la hotel este facuta de ceva timp si tot ce mai ramane este sa asteptam ziua cea mare.

Insa, planurile de vacanta ne sunt date brusc peste cap. Primim un mail in care suntem instiintati ca operatorul aerian cu care urma sa zburam a anulat cursa! Si din pacate, nu este un scenariu imposibil, indiferent de numele companiei aeriene.

Ce trebuie sa facem in cazul in care Blue Air sau Ryanair (sau oricare alta companie) au anulat zborul? De ce sunt anulate? Operatorii sustin ca sunt mai multe motive si dau vina pe pretul marit al kerosenului sau invoca personalul insuficient din aeroporturi/companii. Cu alte cuvinte, se intampla ca cererea sa fie foarte mare si sa nu faca fata!

Advertisement

Ce se intampla in acest caz cu biletul nostru sau cu banii?

Evident, trebuie sa facem ceva cat mai repede. Hotelul este platit, concediul luat….Din fericire, exista si solutii, insa nu neparat rapide. Comisia Europeana a intocmit si un regulament care vine in sprijunul calatorilor. Astfel, orice pasager care a avut un zbor anulat, are tot dreptul de a recupera banii pe biletul de avion.

Insa, de multe ori, companiile aeriene ne vor ademeni cu reprogramari sau cupoane de reduceri. Nu suntem obligati sa le acceptam, trebuie sa ne cunoastem drepturile si trebuie sa insistam pentru returnarea integrala a banilor.

Advertisement

Mai mult decat atat, in cazul in care zborul a fost anulat cu 14 zile inaintea calatoriei, pasagerii au dreptul la despagubiri, unele ce pot ajunge si pana la 600 de euro (in functie de distanta). Trebuie sa stiti ca si Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor va poate rezolva problema, asta daca aveti timp sa asteptati 30 de zile, timpul in care acestia sunt obligati sa va raspunda.

Daca nu ati gasit rezolvare nici la ANPC si nici la companiile aeriene, puteti sa va indreptati catre Centrul European al Consumatorilor. Vacanta placuta si zbor lin!

Advertisement

Mulțumesc pentru vizită! Scriu cu plăcere pe acest site și o fac de peste 10 ani. Telefonul meu de zi cu zi este acum un Samsung Galaxy S22 Ultra.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citite des