Mai putin spam in Gmail, protectie imbunatatita pentru populara aplicatie de la Google. Astazi, aflam ca se pregateste un nivel suplimentar de securitate pentru utilizatorii sai, cu accent pe filtrarea spamului si autentificarea email-urilor.

Incepand cu februarie 2024, compania va introduce noi cerinte pentru expeditorii de email-uri in masa, definiti ca cei care trimit peste 5.000 de mesaje catre adrese de Gmail intr-o singura zi.

Unul dintre punctele centrale ale noilor reglementari este validarea email-urilor. Desi pare un concept de baza, validarea expeditorului este adesea dificila datorita sistemelor vechi si neconcordante de pe internet.

Google Gmail a luat deja masuri in aceasta directie, cerand ca toate email-urile sa aiba o forma de autentificare. Rezultatul a fost o scadere semnificativa, cu 75%, a mesajelor neautentificate primite de utilizatori.

Noile cerinte vor merge si mai departe. In primul rand, expeditorii in masa vor trebui sa autentifice puternic email-urile trimise, urmand cele mai bune practici din industrie. Acest pas vizeaza inchiderea lacunelor de securitate pe care atacatorii le pot exploata.

Lupta cu spam-ul in Gmail

In al doilea rand, aplicatia va cere ca expeditorii sa ofere optiuni de dezabonare usoara. Utilizatorii vor putea sa se dezaboneze de la email-uri comerciale printr-un singur clic, iar cererile de dezabonare vor trebui procesate in termen de doua zile.

Ultimul punct se refera la calitatea email-urilor trimise. Gmail va impune un prag clar pentru rata de spam, pe care expeditorii vor trebui sa il respecte. Acesta este un pas inainte in industrie si ar trebui sa reduca semnificativ numarul de mesaje nedorite primite de utilizatori.

Aceste masuri nu sunt doar initiative ale Gmail. Parteneri din industrie, inclusiv Yahoo, sustin aceste schimbari si lucreaza impreuna pentru a le implementa ca noi standarde in industrie.

Pentru expeditorii care au nevoie de ajutor in adaptarea la noile cerinte, Gmail va oferi indrumari clare inainte de februarie 2024. Aceste schimbari sunt vazute ca o revizie necesara pentru a mentine email-ul ca un mijloc de comunicare sigur si eficient.

sursa