Nu merge netul wifi de la Digi sau sunt mici probleme? De multe ori se intampla sa nu atingi vitezele prevazute in contract sau si mai grav, sa nu ai internet mai deloc. Primul instinct este sa cauti o modalitate de contact, sa suni la ei si sa ceri ajutor.
Este adevarat ca in majoritatea cazurilor, rezolvarea vine odata cu echipa de interventie. Insa, din experienta va spun ca problemele minore pot fi rezolvate foarte simplu si in cateva minute. Avand internet WiFi de la Digi de aproape 20 de ani, m-am confruntat de multe ori cu mici probleme.
Si nu de putine ori, aceste probleme erau legate fix de echipamentul din casa. De regula, ai un singur router. Sau chiar doua daca ai vrut un WiFi 5GHz si ai urmat un tutorial. Aceste echipamente au si ele in interior o placa de baza care din cand in cand o poate lua razna si sa inceteze sa functioneze corespunzator.
Si chiar daca nu aveti niciun fel de probleme, tot recomand sa urmati sfaturile de mai jos. Exact cum recomand si in cazul telefoanelor, adica o data pe saptamana sa-i dati o simpla repornire. Se curata memoria cache, fisierele reziduale, etc. Si telefonul va rula o odee mai bine.
Nu merge netul wifi de la Digi, ce poti face
Inainte sa suni la ei si sa le ceri socoteala, iti recomand sa parcurgi un simplu pas, unul simplu. Pur si simplu, scoti routerul din priza pentru cateva minute. 1 sau 2 minute ar trebui sa fie suficiente. Dar sa fie minute si nu secunde.
Este un mic truc pe care l-am testat. Cand am simtit ca ceva nu este ok, am facut un mic test de viteza inainte de a scoate routerul din priza si inca unul dupa ce l-am repus in functiune. Si mai mereu am simtit ceva diferente, mai mici sau mai mari.
Ai mai putea sa-l repornesti direct din browser sau din aplicatia de pe telefonul mobil (daca ai). Ar fi mai comod, adica nu ar mai trebui sa te ridici din pat si sa-l scotti din priza. In functie de modelul acelui router, va trebui sa accesezi o adresa in browser.
Mici probleme router 192.168.1.1, fie 192.168.0.1
Accesezi adresa aceasta de pe calculator sau de pe telefon si apoi va trebui sa introduci un username si o parola. Daca nu le-ai schimbat, acestea sunt (de regula) admin la user si admin la parola. Dar recomand sa le schimbi, o poti face tot din interfata respectiva.
Dupa ce ai intrat in aceasta interfata, cauta “system settings” sau ceva de genul acesta. Apoi intra acolo.
Se va deschide o alta pagina si iti va aparea o casuta “Reboot and Reset”. Adica repornire sau resetare. Apasa acolo si alege reboot/repornire.
Tot in functie de modelul routerului, se va deschide o noua fereastra in care vei avea doua optiuni. Vom alege reboot/repornire si vom astepta cateva secunde. Apoi, putem retesta viteza si sa vedem daca ceva s-a imbunatatit.