
Tabletele cu Android in 2022, producatorii mari sunt pe minus
Tabletele cu Android in 2022, producatorii mari sunt pe minus, inclusiv Apple. Nu o scadere abrupta, probabil calitatea iPad isi spune cuvantul, trebuie sa recunoastem ca tabletele acestea sunt extrem de reusite din toate punctele de vedere.
Cei de la IDC sustin ca acest mic declin poate fi pus si pe seama cererii mai scazute din sectorul educatiei, stim ca in anii pandemiei tabletele au fost la mare cautare si au inregistrat vanzari record. Un plus apare si in dreptul dispozitivelor Amazon.
Acestia au o cota de piata de 13.6% (destul de mare) și produsele lor se bucura de o crettere de 26.92%. Dar oricum, tabletele Amazon nu sunt extrem de populare la noi si acest raport este unul la nivel global.
Sa vedem acum ce se intampla cu marii producatori. O surpriza o consider si pozitionarea celor de la Huawei. In ciuda restrictiilor cu care se confrunta, nu au cunoscut un declin extrem de abrupt, numai minus 0.16%, putin fata de concurenta. Lenovo se pare ca este compania care sufera cel mai mult, dar posibil ei sa fi vandut cel mai bine in pandemie.Desi aproape toti producatorii consacrati au livrat mai putine tablete, per total, se inregistreaza o crestere de 0.15% in livrarile de tablete. Putem pune asta pe seama altor producatori, acestia vin tare din urma si au “furat” din clientii celor mari. IDC ne arata o crestere cu 16.70% in dreptul altor producatori, se refera la Realme, OPPO, Xiaomi si Vivo.
Tabletele cu Android in 2022, Apple si restul
Company | 2Q22 Unit Shipments | 2Q22 Market Share | 2Q21 Unit Shipments | 2Q21 Market Share | Year-Over-Year Growth |
1. Apple | 12.6 | 31.0% | 12.9 | 32.0% | -2.89% |
2. Samsung | 7.3 | 18.1% | 8.2 | 20.3% | -10.63% |
3. Amazon | 5.5 | 13.6% | 4.3 | 10.7% | 26.92% |
4. Lenovo | 3.5 | 8.7% | 4.7 | 11.7% | -25.67% |
5. Huawei | 2.1 | 5.3% | 2.1 | 5.3% | -0.16% |
Others | 9.4 | 23.3% | 8.1 | 20.0% | 16.70% |
Total | 40.5 | 100.0% | 40.4 | 100.0% | 0.15% |
